Διαχείριση Social Media

Το ψηφιακό μάρκετινγκ, δεν είναι μια στεγνή διαδικασία προβολής μέσα από κάποια μέσα επικοινωνίας που θα επιλέξουμε.  Στην πραγματικότητα περιλαμβάνει πολλά συνεργαζόμενα μέρη που δουλεύουν από κοινού για να δημιουργήσουν ενδιαφέρον στο κοινό για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, και χτίζοντας πάνω σε αυτό να ενισχύσουν τις πωλήσεις. Γι’ αυτό η παρουσία σας στο internet με ένα ποιοτικό site, είναι χρήσιμο να συνοδεύεται από την παράλληλη αξιοποίηση των ψηφιακών social media.

Τι είναι το social media management;

Το λεγόμενο social media management, είναι η διαδικασία σχεδιασμού, δημιουργίας, ανάλυσης και διαχείρισης τόσο του περιεχομένου που προβάλετε ως επιχείρηση ή επαγγελματίες, όσο και των διαδικτυακών σας αλληλεπιδράσεων με το κοινό, μέσω καναλιών κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το YouTube ή το Pinterest.

Πιθανότατα γνωρίζετε αρκετά από τα δημοφιλή κοινωνικά μέσα που αναφέραμε. Είναι επίσης πιθανό να έχετε λογαριασμό σε κάποια από αυτά και να έχετε δοκιμάσει να τα χρησιμοποιήσετε. Το ερώτημα είναι αν αυτές οι κινήσεις αποδίδουν πραγματικά, και αν έχετε την εξειδίκευση και τις γνώσεις για να εκμεταλλευτείτε επαρκώς τα κανάλια αυτά για την ανάπτυξη της δικής σας μικρής ή μεγάλης επιχείρησης. Μια επιτυχημένη διαχείριση των social media μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εικόνα που σχηματίζει το κοινό για εσάς και να ενισχύσει τη δυναμική της επιχείρησής σας.

Επιλέγοντας τις κατάλληλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πριν καταρτίσετε το πλάνο σας για τη διαχείριση των social media, θα πρέπει να εξετάσετε ποιες είναι οι πιο κατάλληλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για το δικό σας τομέα δραστηριοποίησης. Είναι λοιπόν χρήσιμη μια σύντομη επισκόπηση των διαφορετικών καναλιών που μπορείτε να επιλέξετε, ώστε να σχηματίσετε μια πρώτη εικόνα για το τί μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή σας.

  • Facebook Το Facebook έχει σχεδόν 2,7 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, που έχουν ευρεία διαστρωμάτωση στα κοινωνικά, εκπαιδευτικά και ηλικιακά χαρακτηριστικά τους. Υπάρχει μια αξιοσημείωτη ισορροπία μεταξύ των φύλων και των ηλικιακών γκρουπ στο σύνολο των χρηστών του. Αυτό το γεγονός, καθιστά το Facebook μια δημοφιλή κοινωνική πλατφόρμα για επιχειρήσεις που προσπαθούν να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό.​
  • Instagram Το Instagram είναι ένα εξαιρετικό κανάλι κοινωνικής δικτύωσης, για Brands που έχουν δυνατό οπτικό περιεχόμενο. Το κοινό του, τείνει να ανήκει σε πιο νεαρές ηλικίες, με περισσότερες γυναίκες απ' ότι άνδρες χρήστες. Το Instagram μπορεί να είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με τη μόδα, τον τρόπο ζωής, ή την τέχνη.
  • Twitter Το Twitter έχει 321 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, και τείνει να γίνει το μέσο που οι χρήστες χρησιμοποιούν για ειδήσεις και τάσεις. Αυτή η πλατφόρμα είναι ιδανική για επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν παρουσία σε επίκαιρα θέματα που αφορούν τον τομέα τους. Είναι επίσης ένα καλό μέρος για να μοιραστείτε περιεχόμενο με influencers και άλλα άτομα που θα μπορούσαν να βρουν το Brand σας ενδιαφέρον.
  • LinkedIn Το LinkedIn είναι ένα χρήσιμο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης για μάρκες B2B. Εκεί θα βρείτε πρόσφορο έδαφος σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις από πολλούς και διαφορετικούς τομείς δραστηριοποίησης. Με το LinkedIn, μπορείτε να βρείτε, να μοιραστείτε περιεχόμενο και να αλληλεπιδράσετε με στοχευμένα πρόσωπα, βάση της επαγγελματικής τους ιδιότητας, του κλάδου στον οποίο ανήκουν ή του τίτλου εργασίας τους.
  • YouTube Το YouTube είναι ουσιαστικά η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, μετά τη Google. Μπορείτε να ανεβάσετε multimedia περιεχόμενο σε αυτό το κανάλι για να ενισχύσετε την εικόνα σας και να συνδεθείτε με το κοινό σας. Ένα ποιοτικό video αποτελεί έναν δυνατό και αποτελεσματικό τρόπος προβολής και σύνδεσης με το κοινό, οπότε αν μπορείτε να παράξετε περιεχόμενο σε μορφή βίντεο το μέσο αυτό είναι ιδανικό.
  • Pinterest Το Pinterest είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να μοιραστείτε περιεχόμενο που έχει ως βάση την εικόνα. Το μέσο αυτό είναι must για ανθρώπους που ενδιαφέρονται για DIY projects, design, υγιεινή διατροφή, fitness, μόδα και πολλές άλλες δραστηριότητες. Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που παρουσιάζεται εντυπωσιακά σε μορφή εικόνας, τότε αξίζει να σκεφθείτε σοβαρά την αξιοποίηση του Pinterest.